Przemoc i agresja rówieśnicza w szkole podstawowej

ZAPISZ SIĘ

Zapisz się na listę oczekujących na zgłoszenie
Zapisz się na listę oczekujących na szkolenie.

Gdy uzbiera się grupa zostaniesz poinformowana/y o dacie szkolenia.

 

 

Cel szkolenia:

Celem ogólnym warsztatu szkoleniowego jest pozyskanie wiedzy i wzrost kompetencji wychowawczych w zakresie zmniejszania zjawiska przemocy psychicznej (mobbingu rówieśniczego) w szkole wśród uczniów w klasach IV – VIII w szkołach podstawowych.

Do kogo kierowane jest szkolenie:

Z wolnego naboru:

wychowawcy, nauczyciele, pedagodzy, psycholodzy, studenci ostatnich lat studiów zawodowych z zakresu pedagogiki, psychologii i innych pokrewnych kierunków.

Program:

1.Praktyczna wiedza z zakresu zjawiska przemocy rówieśniczej w szkole oparta na neurodydaktyce, psychologii i procesie grupowym zespołu klasowego.

2.Wiedza i kompetencje wychowawcze w zakresie przemocy psychicznej w formie mobbingu rówieśniczego na terenie szkoły oraz informacje o obowiązujących normach prawnych w tym zakresie.

3.Pakiet konkretnych werbalnych i niewerbalnych technik radzenia sobie w sytuacjach zaistnienia mobbingu rówieśniczego w szkole (w klasie) wraz ze sposobami na wsparcie procesu wychowawczego i profilaktycznego szkoły.

4.Wskazówki na diagnozę środowiska wychowawczego i wykorzystywanie potencjału zespołu klasowego do przeciwdziałania zjawiskowi przemocy rówieśniczej w formie werbalnej (czynniki ryzyka i czynniki chroniące).

Warsztat szkoleniowy z rozwoju kompetencji wychowawczych u kadry pedagogicznej opiera się na elementach metody dramy oraz aktywnym treningu kompetencji wychowawczych. Warsztaty bazują na cyklu Kolba.

Korzyści:

Uczestnicy warsztatu szkoleniowego:

  1. Zdobędą praktyczną wiedzę z zakresu zjawiska przemocy rówieśniczej w szkole podstawowej opartą na neurodydaktyce, psychologii i procesie grupowym.
  2. Pozyskają praktyczne narzędzia wychowawcze (pomysły na zajęcia

wychowawcze oraz techniki werbalne i niewerbalne) pomagające zapobiegać i radzić sobie w sytuacjach agresywnych wśród uczniów (forma agresji werbalnej).

  1. Zapoznają się z propozycją rozwiązań proceduralnych w środowisku szkolnym, które wpływają bezpośrednio na poczucie bezpieczeństwa w szkole.
  2. Otrzymają pakiet informacji praktycznych związanych z określonymi strategiami działań, które można wdrożyć już kolejnego dnia w swojej społeczności szkolnej (realizacja szkolnego programu wychowawczo-profilaktycznego).
  3. Dowiedzą się jak rozwijać umiejętności społeczno-emocjonalne u uczniów, w tym przede wszystkim umiejętności radzenia sobie w kontakcie z atakującym „nękaczem” w szkole.
  4. Dowiedzą się jak rozwijać umiejętności społeczne uczniów, którzy są świadkami mobbingu rówieśniczego, w tym umiejętności prawidłowego wsparcia nękanego i nękacza.

 

Czas trwania szkolenia:

Osiem godzin dydaktycznych

Cena:

500 zł